یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴
کد خبر: 215343

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با بارندگی های امسال دریاچه بختگان پس از سال ها ، آب به خود دید و زنده شد.

دریاچه بختگان زنده شد

سلامت نیوز: مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با بارندگی های امسال دریاچه بختگان پس از سال ها ، آب به خود دید و زنده شد.

به گزارش سلامت نیوز، ابوالفضل آبشت در گفتگو با خبرگزاری صدا وسیما،افزود: بارش های سال جاری منجر به این شد که بعد از سال ها که دریاچه بختگان در استان فارس تشنه یک قطره آب بود امسال آب به خودش ببیند و زنده شود.


وی با اشاره به دیگر تالاب های کشور که وضع خوبی نسبت به گذشته نداشتند ادامه داد: تالاب جازموریان با بارش های فراوان باران میزان آبگیری چشمگیری داشته و تالاب زریوار استان کردستان نیز به دلیل بارش بیش از اندازه آب تالاب سرریز شده و به رودخانه ها جاری شده است.


مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بارش های جوی و نعمت خدادادی کمک بسیار زیادی به وضعیت محیط زیست و به خصوص تالاب های کشور در سالجاری شده است در واقع ما انسان ها نیز با مدد جستن از بارش باران و نعمات الهی باید همراه با محیط زیست باشیم و تعادلی بین برداشت و مصارف خودمان نسبت به منابع آبی ایجاد کنیم تا باز انتظار این را داشته باشیم که وضعیت تالاب ها به نحو مطلوبی تغییر کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha